دعاهایی برای رفع گریه و بی تابی کودک

ادعیه و زیارات

 

دعا برای گریه نوزاد

اکثر اوقات علل گریه کودک به علت مشکلات جسمی است

گاهی

دعا برای گریه نوزاددعا برای گریه نوزاد در شب

دعایی برای درمان کم خوابی و بی تابی طفل

قبل از اینکه به مبحث دعایی برای کم خوابی طفل بپردازیم نکاتی را متذکر می شویم که گریه و بی خوابی کودک علل مختلفی دارد که باید با توجه به علت راه درمان داد. برخی اوقات گریه کودک در اثری مشکلات جسمی مانند دل درد یا گوش درد و … است که در این صورت باید به پزشک مراجعه شود.
اما برخی اوقات نیز گریه و بی تابی نوزاد بر اثر آزار موجودات ماوراءالطبیعه است برای اینکه اطفال بیشتر از بقیه روی این موجودات حساس هستند و اجنه و عمار مکان هم بیش از بقیه میل به اذیت نوزادان دارند.

امّا چگونه متوجه بشویم علت گریه از آزار این موجودات است؟

نزدیک اذان مغرب طفل را کنار تلوزیون یا رادیو بزارید و صدایش را کمی بلند کنید و خوب به طفل دقت کنید هنگامی که اذان شروع شد اگر طفل یک دفعه ای از جا پرید و حالتی مثل حالت شُک بهش دست داد معنیش همین است.

و برای درمان باید نسخه ذیل را انجام داد:
1- آیات قرآنی زیر را روز سه شنبه یا پنجشنبه یا جمعه هنگام طلوع آفتاب با گلاب و زعفران روی کاغذ سفید بی خط بنویسید و زیر سرش بگذارید (با وضو و اعتقاد کامل رو به قبله)
شش مرتبه أعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم
سه مرتبه بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم
یک مرتبه آیه الکرسی
چهار مرتبه سوره حمد
یک مرتبه سوره اخلاص (یا توحید: قل هو الله احد)
و چهار مرتبه لا اله الا الله محمد رسول الله

* همچنین بهتر است هنگامی که کودک تازه متولد میشود همین آیات را به همراه حرز صغیر ابودجانه بنویسید و برای همیشه زیر سرش بگذارید تا از جمیع بلایا محفوظ باشد إن شاءالله.

2- دعایی برای کم خوابی طفل
﴿ وَیَسْأَلُونَکَ عَنِ الْجِبَالِ فَقُلْ یَنْسِفُهَا رَبِّی نَسْفًا فَیَذَرُهَا قَاعًا صَفْصَفًا لَا تَرَىٰ فِیهَا عِوَجًا [1] لا حَولَ وَ لا قُوَّهَ إلّآ بِاللهِ العلیِ العظیم﴾ این دعا را در یک برگه کاغذ سفید بدون خط بنویسید و در میان بالش کودک قرار دهید.[2]

3- دعایی برای کم خوابی و رفع گریه کودک
برای دفع گریه کودک، روز جمعه سوره مبارکه رعد را با خلوص نیت (در کاغذ بدون خط) بنویسد و آنرا بر گهواره کودک ببندد  گریه کودک دفع میگردد.

4- دعایی برای درمان کم خوابی و گریه نوزاد
وضو بگیرید و سه بار آیه الکرسی بخوانید و به خود و اطراف و کاغذ بدمید.
در زیر دعا حتما امضای تعویذ دعا را بنویسید و زیر آن هم بنویسید نام صاحب دعا (نام کودک) زاییده (نام مادر کودک)
آیات شریفه ذیل را با گلاب و زعفران[3] بنویسید و به کودک بیاویزید به اذن و اراده باریتعالی گریه و بیقراری اش برطرف خواهد شد.
﴿  إِذْ أَوَى الْفِتْیَهُ إِلَى الْکَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِن لَّدُنکَ رَحْمَهً وَهَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا فَضَرَبْنَا عَلَى آذَانِهِمْ فِی الْکَهْفِ سِنِینَ عَدَدًا ﴾ سوره کهف – آیه 11 ﴿  َفَمِنْ هَذَا الْحَدِیثِ تَعْجَبُونَ وَ تَضْحَکُونَ وَ لَاتَبْکُونَ وَ أَنتُمْ سَامِدُونَ ﴾﴿  وَ خَشَعَت الْأَصْوَاتُ لِلرَّحْمَنِ فَلَا تَسْمَعُ إِلَّا هَمْسًا ﴾  سپس معوذتین (سوره های فلق و ناس) را بنویسید.

توجه شود:
پس از نوشتن دعای گریه بچه – دعای گریه کودک و نوزاد در کاغذ بدون خط، آنرا تا بزند و در پارچه سبز بگذارد و به کودک یا طفل بیاویزد.

—————————————–
پی نوشت:
[1] آیات 105 الی 107 سوره مبارکه طه.
[2] به نقل از گلهای ارغوان، ادعیه و ادویه ، حاج میرزا رضا سقازاده واعظ ، انتشارات اسلامیه، چاپ ششم 1386ه.ش، صفحه 95.
[3] جوهر روحانی رونی (زعفران + گلاب دم کشیده)

منبع: ziaossalehin.ir

تشکر که با  پایگاه سایبری الاحد در یک مطلب تازه از ادعیه و زیارات همراه بودید.

keyboard_arrow_up