دعا و سوره هایی برای رفع مشکل مالی

ادعیه و زیارات

با پایگاه سایبری الاحد در یک مطلب تازه از ادعیه و زیارات همراه باشید :

رفع مشکل مالی, دعای افزایش رزق و روزی,دعای افزایش رزق و روزی مغازه

 انواع دعاها برای افزایش رزق و روزی

وقتی ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام خواست که دعایی برای افزایش رزق به او تعلیم دهد، ایشان این دعا را به وی آموخت تا در سجده نماز بخواند. دعایی که بعد از خواندن آن به گفته ابوبصیر دیگر محتاج کسی نشد.

اذکار و دعاهایی برای رفع مشکلات مالی 

– دعایی که شما را از محتاج شدن بی‌نیاز می‌کند
وقتی ابوبصیر از امام صادق علیه‌السلام خواست که دعایی برای افزایش رزق به او تعلیم دهد، ایشان این دعا را به وی آموخت تا در سجده نماز بخواند. دعایی که بعد از خواندن آن به گفته ابوبصیر دیگر محتاج کسی نشد.
یا خَیْرَ مَدْعُوٍّ وَ یا خَیْرَ مَسْئُولٍ وَ یا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ مُرْتَجىً اُرْزُقْنى وَ اَوسِعْ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِکَ وَ سَبِّبْ لى رِزْقاً مِنْ قِبَلِکَ اِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْئٍ قَدیرٌ؛

«اى بهترین خوانده‏ شده و اى بهترین درخواست‏ شده و اى وسعت‏ بخش‌ترین‏ کسى‏ که عطا کرد و اى بهترین امید شده، روزى‏‌ام ده و بر من از روزى‏‌ات وسعت ده و سبب‏ سازى کن برایم روزى را از جانب خودت، به درستى که تو بر هرچیز توانایى.»

– آیه و دعاهایی برای زیاد شدن رزق و روزی
در هر روز آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه ۳ سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. ان شاء الله.
وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا. (سوره طلاق آیه 2 و 3)

– در هر روز 77 مرتبه بگوید: یا غَفور یا وَدود

– حضرت رسول(ص) فرمود هر که هر روز صد مرتبه این ذکر را بگوید (لا اله الاّ الله الملکُ الحقُّ المبین) از فقر و وحشت قبر امان یابد و توانگر شود و درهاى بهشت بر وى گشوده شود.

– همچنین مداومت بردعای (اللهم اَغْنِنِى بحَلالِکَ عَنْ حَرامِکْ و بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکْ و بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِواکَ)

– حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله نقل فرمودند:

قسم به آن خدایی را که من را مبعوث فرموده هرکسی این دعا را همراه خود داشته باشد یا در دکان و یا در منزل خود گذارد فقر او به ثروت و وسعتِ رزق و روزی مبدل شود ان شاء الله.

یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَالاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقََنی رَزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین

خواندن این سوره‌ها باعث افزایش رزق و روزی می‌شود
یکی از سوره‌هایی که در روایات برای افزایش رزق و روزی به خواندن آن توصیه شده، «سوره لیل» است. پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «هر کس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می‌کند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می‌گیرد.»

یکی دیگر از سوره‌هایی که امام صادق علیه‌السلام به خواندن آن توصیه فرموده‌اند، «سوره واقعه» است. سوره‌ای که به فرموده ایشان سختی، فقر، نیازمندی را از فرد مسلمان دور کرده و به واسطه آن از دوستان حضرت علی‌ علیه‌السلام می‌شود.

و آخرین سوره‌ای که بنا بر روایات به خواندن آن توصیه شده «سوره ذاریات» است، سوره‌ای که به فرموده امام صادق علیه‌السلام آثاری همچون اصلاح زندگی و افزایش رزق به همراه دارد.

 منابع:

fardanews.com

yjc.ir

keyboard_arrow_up